Sunday, August 9, 2015

Kerja Kosong UNIVERSITI MALAYSIA SABAH TARIKH TUTUP 21 OGOS 2015

Kerja Kosong Terkini Universiti Malaysia Sabah Ogos September 2015. UMS merupakan universiti awam Malaysia kesembilan terletak di Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia dan telah ditubuhkan pada 24 November 1994. Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong mengisytiharkan penubuhan UMS di bawah Seksyen 6 (1) Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 . Kampus UMS pertama telah ditempatkan di lokasi yang kemudian Yayasan Sabah Kolej Komuniti, KKYS (Kini Kolej Universiti Sabah Foundation, UCSF) atas alasan mereka sendiri. Pengambilan pertama terdiri daripada 205 pelajar, dengan kediaman yang terletak hanya bersebelahan dengan padang bola sepak, di perkarangan Yayasan Sabah. Pada peringkat awal, pejabat pengurusan universiti yang dikendalikan di Kementerian Pelajaran Malaysia di Kuala Lumpur. Ia hanya berpindah ke Kota Kinabalu pada tahun 1995 dengan menyewa bangunan untuk memenuhi keperluannya.
Kerja Kosong Terkini UMS
Kerja Kosong Terkini UMS
Pada bulan Ogos tahun yang sama, pembangunan fizikal mula berlaku pada 999 ekar (4 km ²) tanah, yang terletak di bahagian utara Bandaraya Kota Kinabalu. Fasa pertama pembinaannya hanya siap pada tahun 2000. UMS membuka Kampus Antarabangsa di Labuan pada tahun 1999, dan Kampus Pertanian di Sandakan pada tahun 2011.
Sebelum Jun 2014, terdapat 13 buah sekolah dan 9 institusi penyelidikan di UMS. Bermula 1 Julai 2014, penstrukturan semula 13 sekolah sedia ada kepada 10 fakulti yang telah dilakukan selaras dengan transformasi akademik sempena ulang tahun ke-20 Universiti Malaysia Sabah (UMS). 

VISI

  • Menjadi sebuah universiti berinovatif yang bertaraf dunia

MISI

  • Mencapai kecemerlangan ilmiah dalam pelbagai bidang ilmu untuk mencapai pengiktirafan antarabangsa menerusi pengajaran, pembelajaran, penyelidikan, penerbitan dan khidmat masyarakat serta untuk mencapai keseimbangan pengkhususan ilmu dan keperibadian pelajarnya untuk menghasilkan produktiviti dan kualiti yang tinggi dalam konteks persekitaran dan aspirasi pembangunan masyarakat dan Negara.

OBJEKTIF

  1. Meneroka, memelihara dan memanfaatkan ilmu dengan berkesan untuk pembangunan masyarakat dan negara.
  2. Mengeluarkan graduan mengkhusus tetapi seimbang, berketrampilan, bertaqwa dan patriotik.
    Menjalinkan hubungan kerjasama di antara UMS dengan industri, kerajaan, badan-badan professional dan masyarakat.
  3. Memupuk dan menerapkan nilai-nilai kemanusiaan murni sejagat serta keterbukaan berfikir dengan penuh tanggungjawab di kalangan para sarjana, pegawai dan tenaga sokongan universiti sambil mencapai hasil kerja yang optimum dan berkualiti tinggi.
  4. Menyumbangkan kepada pembangunan sosial dan ekonomi yang teguh dan saksama
  5. Meningkatkan martabat dan prestij universiti sebagai institusi masyarakat yang unggul, progresif dan terkemuka.
  6. Untuk meningkatkan hubungan antara universiti, industri, badan profesional, organisasi sosial dan kerajaan.
  7. Untuk memupuk nilai-nilai kemanusiaan sejagat dan minda terbuka ditambah dengan rasa perkhidmatan dan dedikasi di kalangan ahli akademik, cendekiawan, pegawai dan kakitangan  di universiti bagi memastikan produktiviti yang optimum.
  8. Untuk menyumbang kepada pembangunan sosio-ekonomi yang dinamik negara.
  9. Untuk memupuk kebanggaan dan prestij di universiti sebagai institusi yang progresif utama.

 Kerja Kosong UNIVERSITI MALAYSIA SABAH OGOS SEPTEMBER 2015


Senarai Jawatan Yang Ditawarkan


Kumpulan Pengurusan dan Professional

No.  Nama JawatanGredpeluangGaji Matrix
1PEGAWAI KEWANGAN GRED W41 (Kampus WP Labuan)W411(Min) RM1,925.00 - (Maks) RM8,685.00

Kumpulan Pelaksana I

No.  Nama JawatanGredpeluangGaji Matrix
1JURURAWAT GRED U32 (Kampus Kota Kinabalu) U322(Min) RM2,214.00 - (Maks) RM5,774.00
2PENOLONG AKAUNTAN GRED W27 (Kampus Kota Kinabalu) W271(Min) RM1,367.00 - (Maks) RM5,098.00
3PEMBANTU PERPUSTAKAAN GRED S17 (Kampus WP Labuan) S171(Min) RM928.00 – (Maks) RM3,375.00
4PEMBANTU TADBIR (KEWANGAN) GRED W17 (Kampus WP Labuan) W171(Min) RM929.00 – (Maks) RM3,377.00

Kumpulan Pelaksana II

No.  Nama JawatanGredpeluangGaji Matrix
1PEMBANTU AWAM GRED H11 (Kampus WP Labuan)H111(Min) RM837.00 – (Maks) RM2,619.00
2PENGAWAL KESELAMATAN GRED KP11 (Kampus WP Labuan)KP111(Min) RM837.00 – (Maks) RM2,619.00

Penaklukan Di Bawah Syarat-syarat Skim Perkhidmatan:

Bagi tujuan pelantikan ke perkhidmatan awam, calon yang memohon jawatan yang mensyaratkan kelayakan masuk Sijil Pelajaran Malaysia perlu memiliki sekurang-kurangnya keputusan berikut:
  1. Lulus enam mata pelajaran termasuk Bahasa Melayu, dengan dua daripada mata pelajaran adalah di peringkat Kepujian dan selebihnya peringkat Lulus dalam satu peperiksaan; atau
  2. Lulus enam mata pelajaran termasuk Bahasa Melayu, dengan dua mata pelajaran adalah di peringkat Kepujian dan selebihnya peringkat Lulus yang dikumpulkan dalam dua peperiksaan dalam tempoh tiga tahun berturut-turut; dan 
  3. Memenuhi syarat kelayakan Bahasa Melayu iaitu Kepujian dan subjek-subjek tertentu seperti mana yang disyaratkan dalam skim perkhidmatan.
Nota : Syarat-syarat di atas dikecualikan kepada bekas anggota polis atau tentera yang SEKURANG-KURANGNYA berpangkat Koperal dan ke atas yang memohon jawatan tersebut: 
  1. Pembantu Keselamatan Gred KP17
  2. Pembantu Pertahanan Awam Gred KP17
  3. Pembantu Kesatria Gred S17
  4. Pembantu Penguatkuasa Gred N17

Pegawai-pegawai yang memasuki perkhidmatan bagi jawatan yang disebutkan di atas adalah tertakluk kepada syarat-syarat skim perkhidmatan berkenaan yang sedang berkuat kuasa serta pindaan yang dibuat ke atasnya dari semasa ke semasa.

Cara-CARA PERMOHONAN


  • Calon-calon yang berminat adalah dikehendaki membuat permohonan secara 'online'. Sila layari laman web http://ejobs.ums.edu.my.
  • Pemohon-pemohon yang disenarai pendek akan dijemput ke sesi pemilihan bagi tujuan untuk menentukan kesesuaian mereka dengan jawatan yang dipohon.
  • Sekiranya permohonan tidak dijawab dalam masa 2 (dua) bulan dari tarikh tutup iklan, permohonan dianggap tidak berjaya.
  • Tarikh Tutup Permohonan: lima belas (15) hari dari tarikh iklan.
TARIKH TUTUP 21 OGOS 2015
Sumber: UMS 

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon