Tuesday, August 4, 2015

Kerja Kosong TERKINI PERMODALAN NASIONAL BERHAD OGOS 2015

Kerja Kosong Terkini Permodalan Nasional Berhad. Permodalan Nasional Berhad (PNB) merupakan salah satu syarikat pengurusan dana terkemuka di Malaysia, yang juga memiliki terbesar syarikat pengurusan unit amanah di negara ini iaitu Amanah Saham Nasional Berhad (ASNB) dan Amanah Mutual Berhad (AMB). PNB juga memiliki dan terlibat secara aktif dalam pengurusan beberapa ciri-ciri utama di pusat-pusat bandar yang strategik. Dengan lebih daripada RM261 bilion nilai aset di bawah pengurusannya, yang terdiri daripada pelaburan daripada lebih daripada 11.7 juta pemegang unit memiliki lebih daripada 174 bilion unit bersama-sama dengan dana proprietari, PNB mempunyai pelaburan yang luas dalam pelbagai sektor utama ekonomi termasuk kewangan, perladangan, hartanah , automotif, kejuruteraan, logistik dan infrastruktur, farmaseutikal dan fertilezers pembuatan. Kami juga mempunyai kehadiran di London, Tokyo dan Singapura, dan banyak syarikat penerima pelaburan kami bergabung dengan jenama utama global.
Kerja Kosong Terkini PNB
Kerja Kosong Terkini PNB

SEJARAH PNB

Permodalan Nasional Berhad (PNB) ditubuhkan pada 17 Mac 1978 sebagai alat penting Dasar Ekonomi Baru Kerajaan untuk menggalakkan pemilikan saham dalam sektor korporat di kalangan Bumiputera, dan memberi peluang kepada golongan profesional Bumiputera yang berkelayakan untuk menyertai pewujudan dan pengurusan harta. PNB telah menjadi sebuah institusi pelaburan terkemuka negara. Sebagai sebuah entiti pelaburan bagi Yayasan Pelaburan Bumiputra (YPB), fungsi teras PNB adalah untuk menilai, memilih dan memperoleh portfolio saham-saham kukuh dalam syarikat-syarikat berhad yang mempunyai potensi pertumbuhan. Sebagai sebuah organisasi yang mengkhususkan dalam bidang pelaburan, PNB pada dasarnya bertindak sebagai gudang di mana pemilikan saham di dalam syarikat-syarikat berhad ini ditempatkan dalam dana amanah dan dijual kepada pemegang unit dalam bentuk unit-unit yang lebih kecil.
Daripada skim unit amanahnya yang pertama iaitu Sekim Amanah Saham Nasional (ASN) yang dilancarkan pada 20 April 1981, sehinggalah produk terbarunya iaitu Amanah Saham Bumiputera 2 (ASB 2) yang dilancarkan pada 2 April 2014, PNB melalui anak syarikat milik penuhnya, Amanah Saham Nasional Berhad, telah memainkan peranan penting dalam membawa anjakan paradigma dan merubah pemikiran rakyat Malaysia terutamanya masyarakat Bumiputera dalam aspek simpanan, pelaburan dan perancangan kewangan serta cara mereka menilai risiko dan pulangan dalam pelaburan. Sambutan luar biasa rakyat Malaysia daripada setiap lapisan masyarakat dan taraf pendapatan terhadap unit saham amanah PNB membuktikan keupayaan PNB untuk menggembleng lebih daripada 11.6 juta pemegang akaun setakat kini.
Dengan wang dijana daripada pelabur, PNB telah memperoleh banyak syarikat besar dan strategik, dan kebanyakan syarikat-syarikat ini adalah peneraju industri dalam bidang masing-masing seperti kewangan, insurans, perladangan, hartanah, automatif, logistik, infrastruktur, farmasi dan kimia. Bagi meningkatkan lagi nilai pelaburan, PNB melakukan beberapa siri aktiviti korporat, di mana syarikat di bawah portfolio PNB disusun semula, digabung dan diambil alih bagi meningkatkan keberkesanan operasi dan mencapai manfaat sinergi, lantas membolehkan PNB mencapai matlamat untuk pulangan yang konsisten.

Visi

Menjadi sebuah organisasi pelaburan bertaraf dunia, unggul dan berjaya dalam pelbagai bidang yang diceburi.”

Misi

organisasi pelaburan utama yang beriltizam untuk meningkatkan kekayaan ekonomi masyarakat Bumiputera khususnya dan menyumbang ke arah pertumbuhan dan kemakmuran negara untuk manfaat seluruh rakyat Malaysia.”

Nilai

Untuk membina budaya organisasi moden dan progresif, PNB telah merumus satu set nilai yang mencerminkan tradisi yang kaya dan dedikasi untuk mencapai kecemerlangan yang kami percaya sepenuh hati dan menjulang sepanjang masa.”

Kerja Kosong PERMODALAN NASIONAL BERHAD OGOS 2015

Associate, IT

Tanggungjawab:

  1. Menjalankan perniagaan dan keperluan sistem pengajian dan menjalankan analisis mengenai penyelesaian yang dicadangkan
  2. pengguna akhir keperluan Terurus dan kemajuan vendor
  3. Menyediakan Sistem Integrasi Test (SIT) dan Penerimaan Pengguna Test (UAT) ujian senario dan kes-kes ujian dan persediaan kesediaan
  4. Menyelaras SIT & UAT untuk memastikan ujian yang mencukupi, keadaan dan memberikan keputusan ujian kepada pengguna dan pengurusan
  5. Memudahkan mesyuarat pusat pemeriksaan projek dan menghasilkan minit mesyuarat
  6. Skrin Kelakuan atau antara muka pengguna kemudahan penjelasan

Syarat-syarat:

  1. Calon perlu mempunyai Ijazah yang diiktiraf dalam Pengurusan Sistem Maklumat Sistem / Komputer atau bidang yang berkaitan.
  2. Minimum 3 tahun pengalaman bekerja dalam pembangunan perisian dan menguji projek.
  3. Calon dengan proses perniagaan semula kejuruteraan dan keperluan kemahiran analisis akan mempunyai kelebihan ditambah untuk jawatan ini
  4. Keupayaan untuk mengutamakan berkesan dan melaksanakan tugas-tugas dalam persekitaran tekanan tinggi adalah penting
  5. kemahiran komunikasi yang baik dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris 

CARA PERMOHONAN Kerja Kosong OGOS 2015

1. Sila kunjungi pautan berikut : http://goo.gl/DNuQ3o
2. Pilih Apply Now

TARIKH TUTUP 23 OGOS 2015

Demikianlah maklumat jawatan terkini semoga membantu.
Sumber:http://goo.gl/DNuQ3o

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon