Thursday, June 11, 2015

Kerja Kosong AMCORP GROUP BERHAD TARIKH TUTUP 30 JUN 2015

Kerja Kosong Terkini Amcorp Group Berhad 30 Jun 2015. Maklumat kerjaya terkini datang dari syarikat Swasta yang tersenarai dalam Bursama Malaysia yaitu Amcorp Group Berhad. Amcorp Group Berhad merupakan sebuah syarikat pegangan pelaburan yang merupakan anak syarikat milik penuh Clear Goal Sdn Bhd, sebuah syarikat swasta yang dikuasai oleh Tan Sri Azman Hashim. Anak-anak syarikat dan syarikat bersekutu terutamanya terlibat dalam perniagaan perkhidmatan kewangan, pembangunan hartanah, pengurusan hartanah, kejuruteraan, teknologi maklumat, dan barangan dan perkhidmatan pengguna. Sehingga kini, Amcorp mempunyai jumlah aset melebihi RM5.7 bilion (USD1.8 bilion). Sila rujuk Aktiviti Perniagaan untuk maklumat lanjut.

kerja Kosong terkini Amcorp jun 2015
kerja Kosong terkini Amcorp jun 2015
Amcorp telah diperbadankan di Malaysia pada 26 April 1910 di bawah Ordinan Syarikat yang 1889 sebagai sebuah syarikat berhad di bawah nama The Temerloh Rubber Estates Limited. Selepas penyenaraian kami di Bursa Saham Kuala Lumpur pada tahun 1961, Amcorp dipelbagaikan kepada perladangan kelapa sawit dan koko. Pada tahun 1992, selepas melupuskan sebahagian besar daripada aktiviti perladangan, Amcorp mengambil alih kepentingan 40% dalam AMMB Holdings Bhd ("Kumpulan AmBank") dan pegangan 30% dalam Amcorp Properties Berhad ("Amprop"), ketika itu dikenali sebagai Arab-Malaysian Development Berhad, mengubah dirinya menjadi sebuah syarikat perkhidmatan kewangan dan pembangunan hartanah.

Amcorp diswastakan pada bulan November 2006. Pada tahun 2008, Kumpulan AmBank telah menyempurnakan pembentukan pakatan strategik dengan Australia dan New Zealand Bank, yang merupakan antara 50 bank teratas di dunia. Kini kumpulan ke-5 terbesar tempatan perbankan di Malaysia.

Kini Amcorp Group Berhad membuka peluang jawatan  tarikh tutup 30 Jun 2015 seperti berikut :-

Job Details For Senior Executive / Assistant Manager, 

Company Secretarial


Tanggungjawab:

  1. Mematuhi keperluan peraturan bagi Syarikat dan subsidiari tersenarai swasta
  2. Rekod berkanun memastikan syarikat adalah teratur dan up-to-date
  3. Menganjurkan Mesyuarat Agung Tahunan dan Mesyuarat Lembaga Pengarah
  4. Tugas-tugas pentadbiran am berkaitan dengan fungsi setiausaha syarikat

KELAYAKAN :

  1. Mempunyai kelulusan ICSA
  2. Minimum 3 tahun pengalaman kerja kesetiausahaan korporat
  3. Biasa dengan keperluan Akta Syarikat 1965, Suruhanjaya Syarikat Malaysia dan Keperluan Penyenaraian Bursa Malaysia Securities
  4. Mahir dalam menulis dan berbicara Bahasa Inggeris
  5. Komunikasi yang baik dan kemahiran interpersonal
  6. Positif sikap bekerja, teliti dan dapat memenuhi tarikh akhir

Untuk Maklumat detail dan CARA PERMOHONAN dan permohonan Online sila kunjungi pautan berikut: http://goo.gl/gzUSND.
Demikianlah Kerja Kosong terbuka untuk anda warganegara Malaysia. Semoga bermanfaat. salam Kerjaya.

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon