Tuesday, October 11, 2016

Kerja Kosong Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) 12 Oktober 2016

Iklan Jawatan Kosong terkini datang dari Perbadanan kemajuan Filem nasional Malaysia (FINAS) dimana Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) telah ditubuhkan dalam tahun 1981 melalui Akta Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia 1981 (Pindaan 1984) Akta 244 (Akta pindaan A589). FINAS pergi berkuat kuasa pada 1 November 1981 dibawah Kementerian Perdagangan dan Perindustrian Malaysia. Bermula dari 16 Julai 1981, FINAS telah diletakkan di bawah Kementerian Penerangan. Selepas itu, mulai 27 Mac 2004, FINAS telah diletakkan di bawah dalam kawasan pelancongan ini Kementerian, Kesenian dan Warisan (KEKKWA). Mulai April 19,2009, FINAS kemudiannya diletakkan di bawah Kementerian Penerangan, Komunikasi dan kawasan pelancongan ini (KPKK). Pada 15 Mei 2013, FINAS telah diletakkan di bawah Kementerian Komunikasidan Multimedia Malaysia. On April 6, 2012, Kabinet bersetuju dengan cadangan itu menggabungkan FINAS dengan di FIlem Negara Malaysia (FNM) yang telah diterajui oleh FINAS.Perjanjian-perjanjian dengan Kabinet yang dibuat untuk pindaan Akta 244 adalah untuk menggabungkan fungsi-fungsi yang baru untuk menyebarkan maklumat mengenai dasar, program dan pencapaian Kerajaan melalui pengeluaran filem dan liputan peristiwa rekod bagi tujuan Arkib.
Kerja Kosong Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia
Kerja Kosong Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia

Kini FINAS memperlawa warganegara Malaysia yang berintegriti, mempunyai daya tahan yang mapan, komitmen, mempunyai semangat berpasukan yang tinggi, berpengalaman, berkemahiran serta berminat dalam bidang perfileman untuk mengisi peluang jawatan sebagai:

Kerja Kosong Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS) 12 Oktober 2016

Kini FINAS membuka peluang jawatan :
  • PEGAWAI TEKNOLOGI MAKLUMAT F41
  • PENOLONG PEGAWAI TEKNOLOGI MAKLUMAT F29
  • PENOLONG AKAUNTAN W27
  • PENOLONG JURUAUDIT W27
  • PEMBANTU TADBIR (KEWANGAN) W17
Lokasi Kerjaya : Selangor
Sektor : Kerajaan

CARA PERMOHONAN Kerja Kosong

Pemohon dikehendaki mengisi Borang PKFNM 1/96 yang boleh didapati di Ibu Pejabat  FINAS ataupun melayari laman web FINAS di www.finas.gov.my untuk memuat turun borang permohonan. Permohonan hendaklah disertakan dengan butir-butir peribadi (resume), salinan kelayakan akademik dan maklumat-maklumat lain yang berkaitan serta  gambar  berukuran  passport  ke  alamat  di  bawah  sebelum atau pada 12 OKTOBER 2016 
PERBADANAN KEMAJUAN FILEM NASIONAL MALAYSIA (FINAS)
KOMPLEKS STUDIO MERDEKA
LOT 1662, BATU 8, JALAN HULU KELANG
68000 AMPANG
SELANGOR
(U.P : BAHAGIAN PENGURUSAN SUMBER MANUSIA)



NOTA Kerja Kosong

  • Hanya calon yang disenarai pendek sahaja akan dipanggil untuk sesi temuduga.
  • Permohonan yang tidak menerima jawapan selepas enam (6) bulan dari tarikh tutup iklan hendaklah menganggap permohonan adalah tidak berjaya. Tiada makluman bersurat akan dikeluarkan oleh FINAS bagi permohonan yang tidak berjaya.
  • Permohonan yang lewat, tidak lengkap dan tidak mematuhi syarat akan ditolak dan dianggap tidak berjaya.
Demikian Maklumat Kerja Kosong Terkini FINAS semoga berfaedah. amin
Rujukan

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon