Monday, October 10, 2016

Kerja Kosong JABATAN PERKHIDMATAN PEMBETUNGAN SARAWAK 14 OKTOBER 2016

Iklan jawatan Kerajaan datang dari Perkhidmatan Pembetungan Sarawak dimana Jabatan ini telah ditubuhkan pada tahun 2007 dengan matlamat untuk menyediakan satu sistem pengurusan air sisa bersepadu Negeri.

VISI

Mencapai pengurusan mampan pembetungan untuk Negeri.

MISI

Menyediakan perkhidmatan pembetungan yang cekap.
Kini Jabatan Perkhidamatan membuka peluang jawatan seperti berikut ini :-

Kerja Kosong JABATAN PERKHIDMATAN PEMBETUNGAN SARAWAK 14 OKTOBER 2016

Jabatan Perkhidmatan Pembetungan Sarawak mempelawa pemohon warganegara Malaysia yang bermastautin di Sarawak dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan, yang berkelayakan dan memenuhi syarat-syarat pelantikan bagi mengisi peluang untuk jawatan-jawatan seperti berikut:-

Penolong Jurutera, Gred JA29/30/JA36 (Jawatan Berasaskan Caruman)->BIL. peluang=3

Syarat dan Kelayakan

  • Calon-calon bagi lantikan hendaklah warganegara Malaysia yang bermastautin di Sarawak dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan dan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut:-
  • Sijil dalam bidang kejuruteraan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada politeknik tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
  • (Gaji permulaan:RM1,549.00); atau
  • Diploma dalam bidang kejuruteraan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
  • (Gaji permulaan: RM1,935.02).
  • Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

Jadual Gaji

Gaji Minimum : RM1,549.00 Gaji Maksimum : RM5,701.00
Kenaikan Gaji Tahunan : RM145.00

CARA PERMOHONAN 

Sila kelaman berikut ini : Syarat dan CARA PERMOHONAN onlen

NOTA Kerja Kosong

  • Pemohon yang telah mendaftar dan memohon jawatan yang disenaraikan tidak perlu lagi memohon semula sekiranya tempoh permohonan masih sah.
  • Pemohon yang telah mendaftar tetapi tidak memohon Kerja Kosong yang disenaraikan boleh mengemaskini permohonan jawatan melalui akaun e-recruitment masing-masing. Bagi mereka yang belum mendaftar dan berminat memohon Kerja Kosong yang diiklankan, perlu terlebih dahulu mengemukakan pendaftaran yang lengkap secara atas talian melalui laman web ini.
  • Untuk sebarang pertanyaan lanjut, sila hubungi Jabatan Perkhidmatan Pembetungan Sarawak di talian 082-230450
  • Tarikh tutup permohonan (replika data) : 14 Oktober 2016
Demikian Maklumat Kerja Kosong Terkini Sektor Kerajaan semoga berfaedah. amin
Maklumat detail sila merujuk ke Kerja Kosong SSD Sarawak

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon