Tuesday, May 12, 2015

8 Kerja Kosong KUIM TARIKH TUTUP 29 MEI 2015

8 Kerja Kosong Kuim hingga 29 Mei 2015. Makulmat Baik Kerja Kosong datang dari KUIM Salah satu Universitas Swasta dimana Kolej Universiti Islam Melaka adalah sebuah institusi pengajian tinggi swasta yang dimiliki sepenuhnya oleh Kerajaan Negeri Melaka. Institusi ini telah ditubuhkan di bawah Akta Institusi Pendidikan Tinggi Swasta 1996. Kerajaan Negeri komited dalam mencapai kecemerlangan pendidikan selaras dengan slogan Negeri Melaka Maju 2010. Tambahan pula, pada 1 Julai 2009, Kementerian Pengajian Tinggi telah bersetuju untuk menaik taraf ini institusi untuk menjadi sebuah kolej universiti. Sejak, KUIM telah memperkenalkan platform baru dalam pendidikan dengan menggabungkan bidang pengajian Islam yang diperbadankan dengan sains dan disiplin psikologi. Dalam usaha untuk menjenamakan semula, KUIM telah menjadikan psikologi sebagai kawasan khusus dan ia telah menjadikan KUIM sebagai universiti Islam swasta pertama yang membangunkan dan memberi tumpuan psikologi di peringkat pengajian tinggi. Ini menggambarkan peranan KUIM sebagai campur tangan untuk mengurangkan masalah psikologi dalam masyarakat di samping memenuhi permintaan buruh dalam kedua-dua sektor swasta dan kerajaan.
Kerjaya KUIM MEI 2015
Kerjaya KUIM MEI 2015

Kali ini Jobs Malaysia yang berasal dari KUIM adalah sebanyak 8 Kedudukan Jawatan seperti berikut.

8 Kerja Kosong KUIM TARIKH TUTUP 29 MEI 2015

  1. PENSYARAH PENGURUSAN PEMBANGUNAN ISLAM (GRED DG 41)
  2. PENSYARAH PEMBANGUNAN SUMBER MANUSIA (GRED DG 41)
  3. PENSYARAH KEWANGAN SYARIAH (GRED DG 41)
  4. PENSYARAH UNDANG-UNDANG SYARIAH (GRED DG 41)
  5. PENSYARAH PENGURUSAN PELANCONGAN (GRED DG 41)
  6. PENSYARAH PENGURUSAN HOSPITALITI (GRED DG 41)
  7. PENGAJAR KEJURURAWATAN (GRED U41)
  8. JURURAWAT KLINIKAL (GRED U32) 

SYARAT LANTIKAN UMUM :

  1. Warganegara Malaysia.
  2. Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan perjawatan 

1.  PENSYARAH (GRED DG 41)

Syarat lantikan :

  1. Ijazah Sarjana / Ijazah Sarjana Muda Kepujian dalam bidang berkaitan dari universiti-universiti tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan ; ATAU
  2. Ijazah Sarjana / Ijazah Sarjana Muda Kepujian Iktisas dalam bidang berkaitan dari  universiti-universiti tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan ; ATAU
  3. Ijazah Sarjana / Ijazah Sarjana Muda dalam bidang berkaitan dari universiti universiti  tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.
  4. Kepujian Bahasa Malaysia / Melayu (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.

2. PENGAJAR KEJURURAWATAN (GRED U 41)

Syarat Lantikan:

  1. Jururawat Berdaftar yang mempunyai Sijil Pengamalan Tahunan (APC) terkini dengan pengalaman klinikal minimum 5 tahun dan
  2. Ijazah Sarjana Muda Kepujian dalam bidang kejururawatan atau yang berkaitan dari universiti-universiti tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan; atau
  3. Ijazah Sarjana dalam bidang berkaitan dari universiti-universiti tempatan atau
  4. Mempunyai Sijil Metodologi Pengajaran dari universiti-universiti tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan dan
  5. Berpengalaman sekurang-kurangnya tiga (3) tahun dalam bidang pengajaran.
  6. Mempunyai sijil pos basik adalah menjadi satu kelebihan.

3. JURURAWAT KLINIKAL (GRED U 32)

Syarat Lantikan:

  1. Jururawat Berdaftar yang mempunyai Sijil Pengamalan Tahunan (APC) terkini dengan pengalaman klinikal minimum 5 tahun.
  2. Mempunyai Sijil Pos Basik dengan pengalaman minimum 3 tahun dalam bidang berkaitan adalah satu kelebihan.
  3. Mempunyai Ijazah Sarjana Muda Kepujian dalam bidang kejururawatan atau yang berkaitan dari universiti-universiti tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan adalah satu kelebihan. 
  4. Sanggup bekerja syif dan luar kawasan Melaka.

CARA PERMOHONAN

Permohonan hendaklah dibuat bersurat dan disertakan bersama :
  1. Borang Permohonan yang disediakan
  2. Salinan Ijazah / Diploma / Sijil atau salinan keputusan peperiksaan akhir bagi kelayakan yang diisyaratkan dan telah disahkan.
  3. Butir-butir peribadi dan salinan Sijil Kelahiran serta lain-lain sijil yang berkaitan hendaklah disahkan benar beserta sekeping gambar berukuran pasport.
  4. Permohonan hendaklah dihantar bersama-sama salinan sijil berkaitan kepada :
NAIB CANSELOR
KOLEJ UNIVERSITI ISLAM MELAKA
KM 45, KUALA SUNGAI BARU
78200 MELAKA
(U/P: UNIT PERJAWATAN)

Hanya calon yang layak selepas tapisan sahaja akan dipanggil untuk temuduga dan pemohon yang tidak menerima sebarang jawapan selepas tiga (3) bulan dari tarikh tutup hendaklah menganggap permohonan mereka tidak berjaya.




Artikel Terkait


EmoticonEmoticon