Thursday, May 7, 2015

1 Kerja Kosong MAKTAB KOPERASI MALAYSIA MKM TARIKH TUTUP 10 MEI 2015

1 kerja kosong MKM Tarikh tutup 10 Mei 2015. maklumat gembira datang dari MKM atau maktab Koperasi Malaysia dimana membuka peluang sebanyak 1 jawatan. Nah sebelum kita melangkah ke kerjayanya, mari kita lihat dulu siapa MKM ya. Maktab Koperasi Malaysia (Maktab Koperasi Malaysia atau MKM), yang sebelum ini dikenali sebagai Maktab Koperasi Malaysia adalah satu-satunya pusat latihan koperasi di negara ini. Setelah ditubuhkan pada tahun 1956, ia telah dibiayai oleh Tabung Kebajikan dan Pembangunan Jajahan, sementara kerajaan memberi sumbangan yang besar dalam pembangunan MKM secara keseluruhannya.
Kerja Kosong MKM
Kerja Kosong MKM

Pada tahun 1968, MKM telah diiktiraf sebagai sebuah badan berkanun melalui Akta Maktab Kerjasama (Perbadanan) 1968 yang telah diluluskan oleh Parlimen pada 11 September 1968. Untuk menjadi relevan dengan perubahan masa, Parlimen lulus Maktab Koperasi (Perbadanan) Akta 2011 [Akta 1398] yang berkuat kuasa pada 1 September 2011 untuk mengukuhkan tadbir urus MKM dalam usaha untuk merancang dan melaksanakan program-program yang inovatif dan kreatif untuk menyokong pembangunan gerakan koperasi (Pindaan).

MKM telah diletakkan di bawah beberapa kementerian termasuk Kementerian Pertanian dan Kementerian Tanah dan Pembangunan Koperasi. Pada tahun 2009, MKM telah diletakkan di bawah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK).

Nah, setelah tahu mengenai MKM saatnya kita ke kerja kosong dari MKM tersebut.

1 Kerja Kosong MAKTAB KOPERASI MALAYSIA MKM TARIKH TUTUP 10 MEI 2015

Kedudukan Kerja Kosong nya adalah Pembantu Setiausaha Pejabat/Gred N17

Pembantu Setiausaha Pejabat/Gred N17

Syarat Kelayakan 

  1. Warga Negara Malaysia
  2. Umur tidak kurang dari 18 Tahun pada tarikh tutup iklan jawatan
  3. Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengan nya oleh kerajaan dan lulus ujian masuk mengambil trengkas atau nota rintas dengan kederasan 20 p.s.m daripada rencana dan menaip salinan trengkas sebesar 15 p.s.m dengan kesalahan tidak melebihi 4%.
  4. Kepujian Bahasa Malaysia/Melayu termasuk lulus ujian lisan pada peringkat sijil pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf oleh kerajaan
Kerja Kosong: Pembantu Setiausaha Pejabat Gred N17 (Tarikh Tutup Permohonan : 10 Mei 2015)

 Muat Turun Iklan di pautan ini Karir MKM

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon