Thursday, March 2, 2017

Kerja Kosong TERKINI MAYBANK TARIKH TUTUP 02 APRIL 2017

Kerja Kosong Terjubu Maybank. Maklumat Kerjaya terkini datang dari Sektor Bank yaitu Maybank. Maybank telah diasaskan oleh ahli perniagaan Malaysia Khoo Teck Puat, yang meninggal dunia pada tahun 2004. Syarikat ini diketuai oleh Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Amirsham Abdul Aziz dari tahun 2002 sehingga Mac 2008 selepas itu beliau dilantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab Perancangan Ekonomi Unit, jawatan yang dipegang sehingga April 2009. Dato 'Sri Abdul Wahid Omar adalah Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Maybank dari Mei 2008 hingga Jun 2013. Pada 2 Ogos 2013, Datuk Abdul Farid Alias, Timbalan Presiden Maybank dan Ketua Perbankan Global, adalah dilantik sebagai Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Maybank.
Kerja Kosong Terkini Maybank Oktober 2015
Kerja Kosong Terkini Maybank MAC 2016

Maybank merupakan bank terbesar di Malaysia dengan permodalan pasaran dan jumlah aset dan salah satu bank terbesar di Asia Tenggara, dengan jumlah aset melebihi AS $ 183 bilion dan keuntungan bersih sebanyak AS $ 1920000000 untuk 2014, Maybank juga menduduki tempat 103 dalam The Banker 2014 Top Bank Dunia 1000 (sehingga Julai 2014) dan berada di kedudukan 371 dalam Forbes Global 2000 Syarikat Pelopor (sehingga Mei 2015). Maybank adalah syarikat terbesar tersenarai awam di Bursa Malaysia, bursa saham Malaysia, dengan permodalan pasaran sebanyak AS $ 24400000000 pada 31 Disember 2014. Maybank berada di kedudukan sebagai salah satu Top 20 Bank Paling Kukuh Di Dunia oleh Bloomberg Markets,  Cabang perbankan Islam Maybank, Maybank Islamic, berada di kedudukan sebagai bank Islam terkemuka di Asia Pasifik dan ketiga di dunia dari segi aset.
Rangkaian Maybank merentasi semua 10 negara ASEAN dan negara-negara utama Asia dan pusat-pusat kewangan global dengan rangkaian 2,400 pejabat di seluruh dunia dengan lebih daripada 47,000 pekerja.
Kini May Bank Mempelawa Warganegara Malaysia dengan peluang jawatan seperti berikut ini :

Kerja Kosong TERKINI MAYBANK TARIKH TUTUP 02 APRIL 2017

Sales Executive, Maybank One - Federal Territory-Kuala Lumpur

KELAYAKAN
  • Calon mestilah mempunyai tahap sekurang-kurangnya Diploma/Ijazah Sarjana Muda dengan pencapaian minimum PNGK 2.50 dalam mana-mana bidang atau;
  • Minimum SPM dengan 2 tahun berkaitan pengalaman, ditambah pula dengan jualan yang terbukti rekod juga menggalakkan untuk memohon
  • Kemahiran komunikasi yang baik dan mempunyai kemahiran interpersonal yang kuat kefahaman asas mengenai kewangan dan perbankan produk
  • Kemahiran jualan dan rundingan yang kukuh
  • Ghairah dalam jualan
  • Mampu bekerja syif, hujung minggu dan hari kelepasan am
  • Personaliti menyenangkan dan bertenaga
  • Warganegara Malaysia sahaja

Executive/Senior Executive, Treasury Credit, Group Risk Management – GROUP RISK-Kuala Lumpur

Syarat-syarat:
  • Mempunyai pengalaman sekurang-kurangnya 3 + tahun dalam menguruskan risiko kaunterparti kredit dalam derivatif diperolehi melalui kaunter penyambut tetamu Perbendaharaan, atau tengah/belakang pejabat.
  • Pengetahuan dalam Excel makro Visual Basic untuk aplikasi (VBA) adalah satu kelebihan
  • Pengetahuan yang luas dan kukuh dalam produk GM dan sistem risiko yang berkaitan.
  • Kemahiran kuantitatif dan analitikal yang baik dengan kemahiran dalam menggunakan perisian/model kewangan
  • Kemahiran berkomunikasi
  • M.B.A. - kewangan atau CFA atau MSc kewangan / matematik. Tamat pengajian dalam Kejuruteraan atau kewangan atau matematik akan menjadi satu kelebihan.

 CARA PERMOHONAN



  1. Sila kunjungi pautan:http://goo.gl/VUUDtZ
  2. Pilih Kerjaya dimaksud
  3. Klik Apply Now(Bahagian bawah)

Nota Kerja Kosong:

Tarikh tutup Kerja Kosong: 02 April 2017
Lokasi Kerja Kosong:Menara Maybank Jalan Tun Perak Kuala Lumpur Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur Malaysia
    Demikian maklumat kerja kosong terkini semoga berfaedah.

    Artikel Terkait


    EmoticonEmoticon