Friday, March 17, 2017

Kerja Kosong Kuala Lumpur Prasarana Malaysia Berhad 07 April 2017

Kerja Kosong Kuala Lumpur Prasarana Malaysia Berhad. Prasarana Malaysia Berhad atau Prasarana secara ringkasnya telah menjadi penyedia pengangkutan awam yang terbesar dan terkemuka di Malaysia. Aktif menjadi sebuah peneraju bertaraf antarabangsa, kita melanjutkan kepakaran kami di luar negara ke Pertubuhan Bangsa-bangsa dalam mendapatkan pengangkutan awam perundingan atau pengendali.
Mula-mula ditubuhkan pada tahun 1998 dan beroperasi sejak tahun 2002, Prasarana adalah pemilik aset dan pengendali rangkaian LRT dua negara (Kelana Jaya Line & Ampang/Sri Petaling Line), KL monorel, Sunway-BRT dan bas Perkhidmatan di Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Kuantan dan Kamunting. Pada Disember 2016, Prasarana di bawah jenama Perkhidmatan RapidKL telah dilantik sebagai pengendali rasmi bagi perkhidmatan MRT pertama di Lembah Klang.
Kerja Kosong Kuala Lumpur
Kerja Kosong Kuala Lumpur
Luar dalam usaha untuk mengubah Perkhidmatan pengangkutan awam di negara ini melalui pesat Rail Sdn Bhd dan Rapid Bus Sdn Bhd, Prasarana juga telah menubuhkan Prasarana bersepadu pengurusan dan Kejuruteraan Perkhidmatan Sdn Bhd (Perdana) untuk menyediakan pengurusan dan perkhidmatan perundingan Kejuruteraan, Prasarana bersepadu pembangunan Sdn Bhd (PRIDE) untuk menjalankan perniagaan dan projek-projek pembangunan berorientasikan transit bagi memantapkan lagi prestasi Syarikat dan rel Prasarana dan infrastruktur projek Sdn Bhd (PUJIAN) memberi tumpuan kepada projek-projek infrastruktur pengangkutan awam yang utama yang diberikan kepada Kumpulan.
Kini Radpi Rail atau Prasarana Malaysia membuka Kerja Kosong terkini seperti berikut ini :-

Kerja Kosong Kuala Lumpur Prasarana Malaysia Berhad 07 April 2017

Pegawai Stesen / Pegawai Transit-Kuala Lumpur
Diskripsi Kerja:

  • Memberi sokongan khidmat pelanggan yang cemerlang kepada para penumpang dan kakitangan di semua stesyen MRT berhubung dengan kemudahan di stesyen, keselamatan, kebersihan, tindak balas kecemasan, bantuan rawatan kecemasan dan pelaksanaan Pelan Perkhidmatan Gantian untuk memberikan perkhidmatan yang selamat, meyakinkan serta efisyen.

Kelayakan Akademik:

  • Diploma dalam bidang Pelancongan / Pengurusan Hotel / Hospitaliti / Komunikasi Massa / Pengurusan Pejabat atau setaraf. Pelajar yang baru menamatkan pengajian adalah digalakkan memohon.
  • Berpewatakan menarik dan ceria
  • Memiliki kemahiran khidmat pelanggan yang baik dan boleh berkomunikasi dengan baik dalam Bahasa Malaysia dan bahasa Inggeris.
  • Memiliki lesen memandu yang sah sekurang-kurangnya B2 dan keutamaan akan diberikan kepada calon yang mempunyai kenderaan sendiri,
  • sanggup berkerja syif.

Faedah-faedah & kemudahan yang disedikan:

  • Caruman KWSP dan PERKESO
  • Elaun syif
  • Pakaian Seragam & Elaun dobi
  • Kemudahan perubahan (termasuk ahli keluarga untuk yang berkeluarga)
  • Program latihan yang komprehesif
  • Kemudahan menggunakan perkhidamatan pengangkutan di bawah Kumpulan Prasarana secara percuma
  • Pembangunan Kerjaya

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi: 0322822054 (Recruitment Hotline)

CARA PERMOHONAN ONLINE

Demikian Iklan Jawatan Kosong terkini semoga berfaedah.amin

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon