Monday, November 21, 2016

Kerja Kosong Kementrian Belia dan Sukan

Iklan Jawatan Kosong Terkini Kementrian Belia dan Sukan- sejarah penubuhan Kementerian Belia dan Sukan (KBS) bermula pada tahun 1953 dengan tertubuhnya Bahagian Kebudayaan di bawah Jabatan Kebajikan Masyarakat yang telah diberi tanggungjawab mengenai belia. Seterusnya pada tahun 1964 Bahagian Kebudayaan ini telah dipindahkan di bawah Kementerian Penerangan. Dalam masa yang sama berikutan kegiatan belia secara berpersatuan yang semakin berkembang, maka bagi tujuan memupuk serta memantau perkembangan tersebut, Bahagian Belia telah ditubuhkan di bawah kementerian berkenaan. selain itu di bawah Kementerian Penerangan ini juga telah ditubuhkan Bahagian Sukan.
Kerja Kosong Kementrian Belia dan Sukan
Kerja Kosong Kementrian Belia dan Sukan
Iklan Jawatan Kosong- Kementerian Belia dan Sukan hanya diwujudkan pada 15 Mei 1964 iaitu bersempena Hari Belia Negara pada tahun tersebut. Pada tahun 1972, Bahagian Kebudayaan telah diwujudkan dan dengan itu nama Kementerian Belia dan Sukan ini telah diubah kepada Kementerian Kebudayaan, Belia dan Sukan sehingga tahun 1987 apabila Bahagian Kebudayaan telah dipindahkan di bawah Kementerian Kebudayaan, Kesenian dan Pelancongan. Dengan perpindahan Bahagian Kebudayaan tersebut, nama Kementerian Kebudayaan, Belia dan Sukan telah kembali kepada nama asalnya iaitu Kementerian Belia dan Sukan, sehingga sekarang.
Kini Kementrian Belia dan Sukan membuka peluang jawatan seperti berikut ini :-

Kerja Kosong Kementrian Belia dan Sukan

  • PEMBANTU OPERAS! GRED N 11 4 peluang (2 Pahang, Melaka, Johar)
  • PEMANDU KENDERAAN GRED H11 4 peluang (2 Terengganu, Perak, Selangor)
SYARAT LANTIKAN 
  • Warganegara Malaysia;
  • Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan;
  • Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa  Melayu pada peringkat Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendah atau kelulusan yang diikti raf setaraf dengannya oleh Kerajaan. 
  • Memiliki lesen memandu Kelas D/E/E1/E2Jf/G/H/I yang cikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan; dan
  • berkebolehan memandu, mengendali dan menyenggara kenderaan berkenaan yang diliputi oleh skim  perkhidmatan ini. 
  • Pemohon perlu mengemukakan resume berserta sekeping gambar passport (terkini); dan
  • Pemohonan boleh dikemukakan ke Bahagian Pengurusan Sumber Manusia, Kementerian Belia dan  Sukan, Aras 5, Menara KBS, No. 27, Persiaran Perdana, Presint 4, 62570 Putrajaya atau melalui email noramin@kbs.gov .my atau norhidayu.ah@kbs.gov .my. 
Sila Muat Turun Syarat dan kelayakan : Iklan Jawatan Kosong Terkini Kementrian Belia dan Sukan

Nota Kerja Kosong Terkini November 2016.

  • Hanya Calon yang berkelayakan yang akan diajak temuduga
  • Tarikh tutup Kerja Kosong : 30 November 2016

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon