Wednesday, July 22, 2015

Kerja Kosong BANK OF CHINA MALAYSIA

Kerja Kosong Terkini Bank Of China Malaysia. Maklumat terkini Bank Malaysia kali datang dari Bank of China Malaysia. Bank of China ditubuhkan cawangan pertamanya di Malaysia pada tahun 1939 dan seterusnya menamatkan operasi pada tahun 1959. Dengan perkembangan ekonomi dan perdagangan yang pesat antara Malaysia dan China, bersama-sama dengan sokongan kedua-dua Kerajaan, Bank of China (Malaysia) Berhad secara rasmi dimulakan semula perniagaan sebuah bank komersial sepenuhnya pada 23 Februari 2001.

Sejak mula semula perniagaan, Bank of China (Malaysia) Berhad telah memainkan peranan penting dalam pembangunan perniagaan dan memudahkan perdagangan dua hala antara Malaysia dan China. Bank of China (Malaysia) Berhad telah merintis pelbagai produk dan perkhidmatan kewangan Renminbi seperti sebelum pertukaran dana Renminbi pemindahan, nota Renminbi borong dan pertukaran, penempatan sempadan perdagangan Renminbi silang, deposit Renminbi dan pinjaman, kad prabayar Renminbi, perdagangan Renminbi perkhidmatan kewangan, pasaran wang dan perbendaharaan perkhidmatan Renminbi.
Career Bank Of China
Career Bank Of China

Bank of China (Malaysia) Berhad juga menyediakan pinjaman komprehensif korporat, pembiayaan perdagangan, kemudahan pinjaman global, penempatan perdagangan rentas sempadan dan penyelesaian perbankan peribadi untuk menyokong pembangunan perniagaan bagi kedua-dua Malaysia dan China Enterprises.

Pada masa ini Bank of China (Malaysia) Berhad mempunyai cawangan di Kuala Lumpur, Muar, Pulau Pinang, Klang, Johor Bahru dan Puchong. Bank of China (Malaysia) Berhad juga mempunyai mengendalikan permohonan visa China iaitu China Bridge (Malaysia) Sdn Bhd anak syarikat (sebelum ini dikenali sebagai China Perkhidmatan Visa (Malaysia) Sdn Bhd) di Kuala Lumpur.

Selama bertahun-tahun, Bank of China (Malaysia) Berhad telah memberi penekanan kepada pendekatan mengutamakan pelanggan yang telah mendapat pengiktirafan yang kuat daripada perniagaan dan pelanggan di seluruh dunia. Dengan peluang-peluang baru, Bank of China (Malaysia) Berhad akan terus bergerak ke hadapan mencapai matlamat strategik untuk menjadi sebuah bank antarabangsa kelas pertama dengan cara yang mampan.

Kini Bank Of China Malaysia membuka karier kosong banyak kedudukan seperti berikut :
  1. Corporate Banking
  2. Personal Banking
  3. Risk Management
  4. Information Technology
  5. Internal Audit
  6. Bank Card Services
  7. Human Resource
  8. Administration
  9. Finance
  10. Treasury Settlement
  11. Branch Operations


KELAYAKAN Kerja Kosong


  1. Diploma / Ijazah / Sarjana / kelayakan Profesional atau setaraf dengan pengalaman dan pengetahuan yang relevan dalam perbankan
  2. Celik komputer dan pengetahuan dalam bahasa Mandarin akan menjadi satu kelebihan
  3. Baik interpersonal dan kemahiran komunikasi  

 CARA PERMOHONAN Kerja Kosong

Calon yang berminat adalah dipelawa untuk email resume terperinci bersama-sama dengan nombor telefon dan berukuran pasport Photo dihantar ke recruitment@bkchmy.po.my.

Sumber : http://goo.gl/Y3VxME

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon