Thursday, May 7, 2015

2 Kerja Kosong INSTITUT SUKAN NEGARA ISN TARIKH TUTUP 15 MEI 2015

2 Kerja Kosong ISN Malaysia. peluang jawatan kali ini berasal dari Institut Sukan Negara. Mempelawa kepada anda semua untuk bergabung menjadi sebahagian daripada ISN. dengan 2 peluang. ISN Dimulai dari Sejarah Perubatan sukan dan sains perkhidmatan yang disediakan kepada atlet negara melalui Unit Perubatan Kementerian Kebudayaan, Belia dan Sukan pada tahun 1977. Berikutan kemajuan sukan di Malaysia, Majlis Sukan Negara (MSN) menjadi berfungsi sepenuhnya pada tahun 1981. Oleh itu, tujuan dan peranan Unit Perubatan di kementerian itu telah diserap oleh MSN yang membolehkan ia untuk terus menyediakan perkhidmatan pengurusan perubatan dan kecederaan sukan umum kepada atlet.
Sebelum menginjak ke Job kosong dari ISN kita baca dulu mengenai sejarah ISN seperti berikut.

SEJARAH ISN

Kerja Kosong ISN
Kerja Kosong ISN
Pada tahun 1982, unit ini telah mula mengembangkan keupayaannya dengan memasukkan unsur-unsur sains sukan seperti fisiologi, pemakanan dan psikologi dalam perkhidmatannya. Beberapa pegawai telah dikenalpasti dan dihantar untuk latihan dalam perkhidmatan dalam bidang masing-masing sehingga ke peringkat ijazah sarjana.
Pada tahun 1984, unit ini telah dinaiktaraf menjadi Bahagian Sains Sukan MSN. Pada masa itu, Ia terus memberi tumpuan kepada menyediakan perkhidmatan kepada atlet elit kebangsaan menjalani latihan intensif untuk bersaing dalam sukan memenuhi seperti Sukan SEA, Sukan Asia, Sukan Komanwel dan Sukan Olimpik. Di samping itu, bahagian ini mengambil alih program pengenalan latihan dan bakat. Dasar Sukan Negara digubal pada tahun 1988 menekankan penubuhan daripada Institut Sukan Negara (ISN) untuk menjalankan penyelidikan saintifik, menyediakan latihan untuk atlet, jurulatih, pentadbir dan kakitangan lain dan bertindak sebagai pusat rujukan sukan negara.
Pada tahun 1994, Bahagian Sains Sukan telah dinaik taraf kepada ISN dan dibuat satu bahagian di MSN. Berikutan itu, Jabatan Perkhidmatan Awam telah meluluskan empat cawangan di bawah ISN, iaitu Pusat Cawangan Sumber menyediakan perkhidmatan perpustakaan dan sukan penyebaran maklumat, Pembangunan Kurikulum dan Cawangan Latihan untuk melaksanakan Skim Persijilan Kejurulatihan Kebangsaan dalam kejurulatihan sukan spesifik dan sains sukan, sukan Perkhidmatan Perubatan Cawangan dan Sukan Cawangan Sains yang merangkumi bidang latihan fizikal dan dingin, fisiologi, biomekanik dan psikologi sukan.
Selain perubatan sukan dan sains sukan disiplin seperti fisiologi, pemakanan, penyaman fizikal, psikologi dan biomekanik, unsur-unsur lain seperti latihan dan pengurusan maklumat juga telah dimasukkan ke dalam struktur ISN yang selaras dengan peranan dan tanggungjawab itu untuk menyokong prestasi atlet negara elit.
Pada 1 April 1996, ISN berpindah dari Jalan Raja Muda Stadium ke lokasi sekarang di Kompleks Sukan Negara di Bukit Jalil.
Pada 25 April 2007, Dato 'Sri Azalina Dato' Othman Said, Menteri yang Belia dan Sukan, memutuskan pada perubahan fungsi ISN yang membawa kepada pemisahan ISN dan MSN. Oleh itu, ISN menjadi sebuah entiti yang memberi tumpuan kepada sains sukan, perubatan dan penyelidikan di Malaysia dan menyediakan perkhidmatan sokongan saintifik kepada atlet elit sampai ke akar.
Menteri Belia dan Sukan, Dato 'Ismail Sabri bin Yaakob, semasa pasca kabinet memenuhi no. 21/2008 pada 4 Julai 2008 memutuskan bahawa fungsi bimbingan akan dipindahkan dari ISN kepada MSN. Mesyuarat kabinet pada 3 September 2008 telah bersetuju dengan cadangan Kementerian Belia dan Sukan untuk membuat ISN sebuah badan berkanun di bawah Kementerian Belia dan Sukan. Pada 14 Mac, bacaan pertama rang undang-undang ISN yang berlaku di Dewan Rakyat, diikuti dengan bacaan kedua pada 16 Jun 2011 dan bacaan yang ketiga pada 27 Jun 2011.
Yang pertama, kedua dan ketiga bacaan rang undang-undang ISN yang telah dibentangkan pada 6 dan 7 Julai 2011 di Dewan Negara. Pada 5 Ogos 2011, rang undang-undang ISN yang telah diluluskan oleh Seri Paduka Baginda Raja dan pada 16 September 2011, Akta ISN No. 729 berkuatkuasa. Selepas itu, ISN telah diisytiharkan sebagai sebuah badan berkanun persekutuan di bawah Kementerian Belia dan Sukan.
Job Malaysia yang disediakan ISN adalah sebanyak 2 kerja kosong seperti berikut.

2 Kerja Kosong INSTITUT SUKAN NEGARA ISN TARIKH TUTUP 15 MEI 2015

1. PEGAWAI BELIA DAN SUKAN GRED S41

Jadual Gaji : RM 1,909.00
Minimum :  RM8,644.00
Maksimum Kenaikan Gaji Tahunan RM 225.00

SYARAT LANTIKAN

  1. Ijazah Sarjana Muda atau kelayakan yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi-institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya;Gaji Permulaan : RM1,909.00 ] atau
  2. Ijazah Sarjana Muda Kepujian yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusiinstitusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya;Gaji Permulaan : RM2,112.86 ] dan
  3. lulus B.M. (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat SPM atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

Syarat Peningkatan Secara Lantikan (PSL):

Pegawai sedang berkhidmat dalam perkhidmatan Penolong Pegawai Belia dan Sukan adalah layak dipertimbang untuk PSL ke jawatan Pegawai Belia dan Sukan Gred S41 tertakluk kepada peluang jawatan, apabila telah disahkan dalam perkhidmatan dan:
  1. mempunyai kelayakan di atas; atau
  2.  lulus Peperiksaan Khas; dan
  3. berumur kurang dari 54 tahun pada tarikh lantikan. 
  4. Minimum Maksimum Kenaikan Gaji Tahunan RM 1,909.00 RM8,644.00 RM 225.00

Syarat Tambahan:

Keutamaan diberikan kepada calon yang;
  1. Telah berkhidmat sebagai Pegawai Belia dan Sukan Gred S41 secara kontrak sekurang-kurangnya 7 tahun di Institut Sukan Negara;
  2. Boleh bekerja lebih masa;
  3. Rajin, berdisiplin, bermotivasi tinggi, berdikari, mempunyai pemikiran yang matang dan boleh bekerja di bawah tekanan.
  4. Mengamalkan nilai-nilai integriti, bekerjasama, berinovasi, bermusyawarah, dan terbuka kepada kritikan.
MUAT TURUN PERMOHONAN

2. PENOLONG PEGAWAI PERUBATAN

Minimum : RM2,214.00
Maksimum :  RM5,774.00
Kenaikan GajiTahunan: RM 155.00

Syarat Kenaikan Pangkat ke Gred U32:

Penolong Pegawai Perubatan Gred U29 adalah layak dipertimbang bagi kenaikan pangkat ke jawatan Penolong Pegawai Perubatan Gred U32 yang kosong apabila telah;
  1. Disahkan dalam perkhidmatan
  2. Mencapai tahap prestasi yang ditetapkan;
  3. Diperaku oleh Ketua Jabatan;
MUAT TURUN PERMOHONAN

TARIKH TUTUP : 15 MEI 2015


Artikel Terkait


EmoticonEmoticon