Monday, December 28, 2015

Kerja Kosong TERKINI YKGI HOLDINGS BERHAD TARIKH TUTUP 01 JANUARI 2016

Kerja Kosong Terkini YKGI Holdings Berhad. Iklan Jawatan Kosong terkini datang dari YKGI Holdings Berhad dimana Perintis dalam industri galvanizing dengan lebih daripada 35 tahun sejarah, YKGI Holdings Berhad telah mengukuhkan kedudukannya sebagai peneraju dalam pembuatan, perdagangan dan khidmat daripada bahan keluli. Syarikat ini ditubuhkan pada tahun 1977 di Kuching, Sarawak dan menjadi Yung Kong Menggerakkan Industries Bhd atau YKGI pada tahun 1979. Pada tahun 1983, YKGI telah menandatangani perjanjian usaha sama dengan Marubeni Corporation, Jepun. YKGI telah disenaraikan di Papan Kedua Bursa Malaysia pada tahun 1997 dan kemudiannya dipindahkan ke Papan Utama Bursa Malaysia pada tahun 2003. Di alaf baru, YKGI terus meluaskan ufuk, oleh kilang pengeluaran di Klang di Malaysia Barat dan sejak itu menjadi kunci pengeluar keluli rata bersepadu yang terkemuka di negara ini menghasilkan pelbagai jenis bahan-bahan keluli termasuk Hot Rolled jeruk dan Berminyak Gelung, Cold Rolled Coils, Coils Galvanized dan Coils warna bersalut.
Kerja Kosong Terkini YKGI Holdings Berhad
Kerja Kosong Terkini YKGI Holdings Berhad
Operasi daripada kedua-dua Kuching dan Klang, kumpulan itu mempunyai modal pelaburan sebanyak RM 480 juta dan tenaga kerja seramai hampir 600 pekerja. Anak-anak syarikatnya, di bawah Star Shine Group dengan pelaburan modal sebanyak RM 100 juta, adalah bertanggungjawab bagi dagangan, servis dan pembuatan produk keluli rata dan panjang nilai tambah bagi memenuhi permintaan khusus bangunan dan industri pembinaan dan pembuatan.
Pada tahun 2004, YKGI telah dianugerahkan Anugerah Pengiktirafan IKS Siri 2004 dalam Kategori Anugerah SMI-AIA Achievers ', dan pada tahun berikutnya, ia telah memenangi Perniagaan Tahun 2004 dalam Kategori Cemerlang Syarikat. YKGI melebarkan sayapnya dan mewujudkan perkongsian dengan Nippon Steel & Sumitomo Metal Corp pada tahun 2010. Perbadanan itu terus berkembang dan pada suku kedua 2013, YKGI memulakan yang baru "Berterusan Colour Coating Line" yang menelan belanja RM30 juta di kilang Klang.
Yung Kong Menggerakkan Industries Berhad telah ditukar kepada YKGI Holdings Berhad berkuatkuasa dari 17 Mei 2013. Dengan rekod pencapaian yang kukuh dan boleh dipercayai, Kumpulan YKGI kedudukan yang baik untuk terus memberikan penyelesaian yang sangat baik kepada pelanggan dan kekal di barisan hadapan dalam fast- ini industri yang sentiasa berubah.
Kini YKGI Membuka peluang Jawatan Terkini seperti berikut ini :-

Kerja Kosong TERKINI YKGI HOLDINGS BERHAD TARIKH TUTUP 01 JANUARI 2016

Maintenance Electrical / Mechanical Engineer

SELANGOR-SETIA ALAM

Main purpose/objectives of role:

Execute the maintenance / repairing and preventive maintenance job for process equipment and associated utilities equipment in plant.

 TANGGUNGJAWAB:

  1. Prepare and execute Preventive Maintenance Activities such as scheduled preventive maintenance checklist, planning and unplanned line stop schedule for all the process equipment and associated utilities in plant.
  2. Document and execute all problem records such as Maintenance Job Requisition Form, Incomplete Job List, Completed Job List and Machine Historical Record for all the process equipment and associated utilities in plant.
  3. Request and propose alternative solution on Repair and Maintenance, spare parts and 3rd party maintenance needed requisition by engineers to smoothen maintenance activities.
  4. To propose on yearly departmental budget for repair and maintenance, spare parts and 3rd party maintenance requisition.
  5. Recruitment activities includes interviewing, hiring, assigning work, training, coaching, mentoring, counselling to ensure consistent application of Employee Guidelines, processes, and procedures. Conducts performance reviews, and holds supervisors and technicians accountable for optimal performance of their responsibilities.
  6. Any business related responsibilities not stated above.

KELAYAKAN

  1. Bachelor's Degree in Electrial Engineering or equivalent.
  2. Min. 2 years of working experience in heavy industries

Mechanical Technician

Selangor - Setia Alam

TANGGUNGJAWAB:-

  1. Supervise subordinates in the day-to-day running of daily work tasks.
  2. Schedule and organise assignments and tasks to respective subordinates and ensure tasks assigned are completed on-time and on-target.
  3. Daily cross-check all machinery and equipment to ensure smooth running of production line.
  4. Ensure relevant work tasks assigned to subordinates are completed within the time frame and as per instruction.
  5. Consistently monitor quality of incoming raw materials and finished products from QC inspection result to ensure quality products/service at all times.
  6. Develop and recommends improvement of facilities, system and standard operating procedure to improve product quality, safety and efficiency.
  7. Oversees and conduct On-the-Job training for new and existing employees to upgrade skills and competency level.
  8. Ensure proper housekeeping is carried out at workplace.
  9. Ensure safety and health procedures are complied with at all times.

KELAYAKAN:-

  1. Diploma in Engineering (Electrical/Mechanical or equivalent).
  2. Minimum 2 years of related working experience, preferably in manufacturing environment. 

CARA PERMOHONAN



  1. Sila klik pautan http://goo.gl/4yoC11
  2. Pili Kerja Kosong yang anda gemari
  3. Klik Apply This Job (Bahagian Bawah)
Demikian maklumat Kerja Kosong terkini Semoga berfaedah.
Sumber

Artikel Terkait


EmoticonEmoticon